»Civilna pobuda je bila podana brez ideološkega predznaka, čeprav nam ga skušajo pripisati, je pa vsem sodelujočim skupno ogorčenje zaradi umika knjige – te in številnih drugih, tudi knjig Pod svobodnim soncem, Solzice – iz učnega načrta pod pretvezo večje učiteljske avtonomije.«
»Je pogosto edini stik otrok s knjigo prav v šoli, zategadelj je umanjkanje literature s humanističnim sporočilom in razsvetljenskimi vrednotami skorajda tako pomenljivo dejanje, kot bi knjige, čemur smo bili priča v polpretekli zgodovini, kar zažgali.«
»Dnevnik Ane Frank je odlično literarno besedilo, ki s perspektive otroka predstavlja drugo svetovno vojno, v ospredju niso le Judi, ampak ljudje, ki imajo empatijo in si medsebojno pomagajo.«
»Besedila izbiram glede na strukturo razreda, pozorna sem na motivacijo učencev. Izbiram jih tudi glede na aktualno stanje v svetu in pri nas, ne pa le glede na to, kaj lahko najdem v učnem načrtu.«
»Mislim, da imamo profesorji slovenščine toliko strokovnega znanja in avtonomije, da lahko sami izbiramo nekatera besedila, ki jih vključimo v obravnavo. Učiteljem je treba pri tem zaupati, to daje našemu poučevanju neko svežino.«
»Nismo predlagali odstranitve katerega koli dela s seznama domačega branja, temveč smo predlagali, da se na seznam vključi nekaj del, ki niso bila predvidena. Zlonamerno je namigovanje, da je akademija iz obveznega domačega branja izločila Dnevnik Ane Frank.«
»Po včerajšnjem dnevu je jasno, da obstajajo močne dolgoletne polemike v stroki in tudi v javnosti glede vprašanja domačega branja. In kot ministrica sem razumela to jasno sporočilo in bom upoštevala kritiko.«
»Sodelavce sem pozvala, naj čim prej pripravijo vprašalnik za vse učitelje hrvaškega jezika v osnovnih in srednjih šolah, prav oni bodo s svojimi odgovori ustvarili priporočeni seznam sodobnih del za domače branje.«
»Vsakodnevno so z učenci in lahko najbolje samostojno ocenijo, s katerimi deli za domače branje bodo najbolje dosegli učne rezultate, ki jih predvideva učni načrt za pouk hrvaškega jezika. Navsezadnje je najpomembneje, da ta pristop spodbuja in podpira avtonomnost in strokovnost učiteljev.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju